E-sport w Polsce: Rynek e-sportu rośnie najszybciej w Europie [Niesamowity wzrost]

Według badań PayPala i SuperData zyski z e-sportu w Europie osiągną ponad 345 milionów dolarów w 2018 r. W Polsce liczba odbiorców e-sportu będzie rosnąć na poziomie około 29 procent rok do roku – to najlepszy wynik wśród wszystkich przebadanych krajów.

To efekt wykorzystania nowych kanałów komunikacji do promowania turniejów, drużyn i eventów. Wzrost wartości polskiego rynku e-sportowego będzie w najbliższym czasie wykładniczy, a nie liniowy – przewiduje w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Krzysztof Stypułkowski, członek zarządu agencji gamingowej FantasyEXPO.

Według raportu firm PayPal i SuperData branża e-sportu rozwija się w szybkim tempie w całej Europie i w 2018 r. może osiągnąć wartość ponad 345 mln dol. Cztery największe rynki wśród przebadanych krajów to Szwecja, Rosja, Francja i Wielka Brytania – kraje te osiągnęły najlepsze wyniki zarówno pod względem zysków, jak i e-sportowej publiczności. W Szwecji zyski z e-sportu sięgnęły w ub.r. ponad 40 mln dol.

Polska w czołówce wzrostów

W Polsce zyski z e-sportu w ub.r. wyniosły ponad 10,3 mln dol. i według prognoz powinny wzrosnąć do prawie 11,4 mln dol. w 2018 r. W ub.r. w Polsce e-sport miał ponad 541 tys. unikalnych widzów (przewiduje się, że liczba ta urośnie do prawie 850 tys. w 2018 roku).

Raport podkreśla, że ta liczba jest tylko osiem razy mniejsza niż średnia oglądalność konkursu skoków narciarskich (średnio 4,25 mln widzów).

esport-tabela1(1)

esport-tabela2

Raport wskazuje, że w Polsce największą popularnością rozgrywki e-sportowe cieszą się wśród odbiorców w wieku 18 – 24 lat, rynek widzów jest też zdominowany przez mężczyzn, którzy stanowią ponad 80 proc. widowni wydarzeń cybersportowych.

esport-tabela3

esport-tabela4

Źródło: Wirtualne media, PayPal, SuperData

Komentarze

comments

No Comments Yet

Comments are closed