Sztandarowy sklep Nike w Londynie prezentuje manekiny w rozmiarze plus-size. Marka powiedziała, że decyzja o powstaniu kolekcji została podjęta w celu „świętowania różnorodności w sporcie”.
Ten ruch nastąpił po tym, jak firma nawiązała współpracę z blogerką modową, Chloe Elliott, aby wyprodukować odzież sportową dla kobiet o rozmiarze większym niż 16. Grace Victory również ogłosiła, że promuje kolekcję o dużych rozmiarach przez długi czas.
Sarah Hannah, dyrektor generalny Nike i wiceprezes ds. Kobiet w Europie, powiedziała, że odnowione piętro dla kobiet w Nike Town na Oxford Street nie będzie już miejscem „świętowania lokalnych elit i oddolnych sportowców poprzez treści wizualne”.
„Dzięki niesamowitej dynamice sportu kobiecego, przeprojektowana przestrzeń jest kolejnym dowodem zaangażowania Nike w inspirowanie i służenie kobiecie w sporcie”- dodała.
Decyzja koncernu zyskała uznanie, a wielu powiedziało, że to ukłon w stronę normalności, bo przecież „ludzie przybierają różne kształty i rozmiary”.
https://www.instagram.com/p/BwaBgHulkpE/
Marka Nike nie jest pierwszym sprzedawcą detalicznym, który wprowadza manekiny w rozmiarze plus-size. Debenhams wprowadził manekiny w rozmiarze 16 w 2013 r. Old Navy i Nordstrom również używają manekinów w szerokim zakresie rozmiarów. Nike wypuściło gamę damskich plusów w 2017 roku, oferując rozmiary od 1X do 3X, a także w swoim wydaniu na początku tego tygodnia, która odbiła się dużym rozgłosem.
Warto Wiedzieć!
W listopadzie pani Grace i pani Elliott znalazły się wśród wielu głośnych nazwisk, które podpisały list otwarty opublikowany w Cosmopolitan, w którym stwierdzono, że 45% kupujących w dużych rozmiarach, kupuje ubrania online i wzywa sprzedawców detalicznych, aby zrobili więcej dla poszerzenia możliwości sprzedaży swojego asortymentu w sklepach.
Źródło: itv.com
Nie chcesz przegapić ciekawych informacji? Zaobserwuj Żyjesz.pl na Instagramie i Facebooku. Oglądaj nas na Instastories.