Robert Kubica z kolejnym wyzwaniem. 35-letni Polak został potwierdzony jako kierowca nowego zespołu obsługiwanego przez ART Grand Prix i zasiądzie za kierownicą BMW M4 DTM.
Będzie się ścigać samochodem BMW w ramach prywatnego zespołu, za którego organizację odpowiadać będzie Orlen.
DTM ma bardzo wysoki poziom techniczny i sportowy, od dawna myślałem o startach w tej serii. Podczas grudniowych testów niemal od razu poczułem się w samochodzie komfortowo i pewnie, co jest kluczowe, jeśli chce się jechać szybciej i pokonywać kolejne limity. Jestem szczęśliwy, że w tym sezonie będę miał okazję ścigać się w biało-czerwonych barwach nowego zespołu i reprezentować ORLEN Team na kultowych torach w Europie. Za obsługę techniczną będzie odpowiedzialny utytułowany zespół ART Grand Prix. Liczę też na wsparcie polskich kibiców. Jestem pewien, że się nie zawiodę – mówi Robert Kubica, kierowca ORLEN Team ART.
Debiut zespołu ORLEN Team ART w serii DTM to ważny krok w procesie co-brandingu Grupy ORLEN na rynku niemieckim. Tego typu działania budują naszą rozpoznawalność, ale też wspierają postrzeganie polskich marek za granicą pic.twitter.com/d9SEiTLp1a
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) February 13, 2020
Nowy sezon DTM zostanie poprzedzony testami na torze Monza, które odbędą się w dniach 16-18 marca. BMW już potwierdziło, że Kubica weźmie w nich udział. Natomiast pierwszy weekend wyścigowy zaplanowano na 24-26 kwietnia w belgijskim Zolder.
Warto dodać, że za przygotowanie samochodu Kubicy odpowiadać będzie francuski ART GP.
W sezonie 2020 krakowianin regularne starty w DTM łączyć będzie z pracą w roli rezerwowego w Formule 1, gdzie związał się z Alfą Romeo.
Mówi się, że marka Orlen na promocję poprzez F1 i DTM wyda w tym roku około 15 milionów euro. Kontrakt gwarantujący mu rolę sponsora tytularnego Alfy Romeo wart jest bowiem 10 mln euro. Z kolei wystawienie do rywalizacji prywatnej ekipy DTM pochłania ok. 5 mln euro.
Nie są to jednak pieniądze jakich wyłożyć nie można. ORLEN poinformował, że dzięki działaniom z Kubicą oraz konsekwentnie zwiększanym wydatkom na sponsoring w świecie sportu zysk operacyjny w detalu zwiększył się w 2019 roku o 600 milionów złotych, zaś na rynku niemieckim w tym samym roku został wypracowany zysk operacyjny w kwocie 464 mln zł , a wartość sprzedaży wzrosła w tym czasie o 4%.
Nie chcesz przegapić ciekawych informacji? Zaobserwuj Żyjesz.pl na Instagramie i Facebooku. Oglądaj nas na Instastories.