Od wielu lat finałowy mecz ligi futbolu amerykańskiego „Super Bowl” dostarcza nie tylko wielkich sportowych emocji, ale i porządnie zasila budżet USA. Wyjątkowe święto, które przyciąga setki milionów przez telewizory, ale jak się widzi takie obrazki, to można oglądać.
75 tysięcy szczęśliwców, którym udało kupić się bilety na show, od godz.18.30 czasu miejscowego obejrzało w Atlancie w stanie Georgia USA widowisko, a bilety nie były takie tanie. W oficjalnym obiegu kosztowały od 2600 do 4500 dolarów. Nieoficjalnie mówi się, że na czarnym rynku nawet potrafiły kosztować kilkadziesiąt tysięcy dolarów. Wielkie szaleństwo i wielkie gwiazdy, które zaśpiewały podczas finału, w którym zmierzyły się ze sobą drużyny New England Patriots oraz Los Angeles Rams. Adam Levine z Maroon 5 oraz Travis Scott wystąpili w przerwie Super Bowl.
W niedzielę wieczorem po raz szósty NE Patriots wygrali Super Bowl tym razem pokonując LA Rams. Spotkanie zakończyło się wynikiem 13-3 . Spotkanie to możesz obejrzeć raz jeszcze tutaj
VIctory. pic.twitter.com/MW2rmeP99z
— New England Patriots (@Patriots) February 4, 2019
Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]
Od wielu lat czas antenowy podczas Super Bowl wyceniany jest na setki milionów dolarów. Mówi się o godzinie czasu antenowego przeznaczonej corocznie na prezentację firm, które płacą krocie za reklamę i płacą miliony za występ w swoich spotach reklamowych amerykańskich gwiazd, a dzieje się tak dlatego, że finały ogląda bardzo szeroka grupa docelowa. Prezentują się takie marki jak Pepsi, Skittles, M&M’s, Amazon, Lexus, Stella Artois, Coca-Cola, Pringles, Mercedes-Benz, Doritos, Colgate, Burger King, Kia… W 2004 roku firma średnio za 30 sekundowy spot płaciła 2,3 mln dolarów. W 2019 roku miała zapłacić średnio 5,25 mln dolarów.
Średnie koszty 30-sekundowej reklamy telewizyjnej od 2002 do 2019 przy Super Bowl (w mln USD)
Miliony Amerykanów zgromadziły się przed telewizorami w niedzielę wieczorem, aby zobaczyć, jak Rams i Patriots walczą o trofeum Lombardi w 53. Super Bowl. Gdy obie drużyny będą grały, Amerykanie po prostu będą jedli, dużo jedli. Wielkie talerze pełne kultowych przekąsek z Super Bowl. W jakich liczbach? Oszałamiających.
W czasie meczu Amerykanie według National Chicken Council zjedli 1,3 miliarda skrzydełek kurczaka. Oprócz tego chętni spożywali Avocado w ilości 58 milionów. Zjedli też 10 milionów żeberek z grilla, 227 milionów paczek chipsów, 3,8 miliona pudełek popcornu, 2 miliony placków pizzy oraz wypili 325 milionów galonów piwa.
Szacuje się, że na jedzenie dekoracje i stroje Amerykanie wydali w tym roku 15 miliardów dolarów, a zysk po tej imprezie mają również firmy produkujące środki farmaceutyczne. Zauważa się wzmożony zakup leków na dolegliwości żołądkowe zaraz po wydarzeniu.
Nie chcesz przegapić ciekawych informacji? Zaobserwuj Żyjesz.pl na Instagramie i Facebooku. Oglądaj nas na Instastories.