Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

View Gallery
20 Photos
Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Fot. Chuck Burton/AP

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]
New England Patriots & Los Angeles Rams

Fot. Morry Gash/AP

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Fot. Al Bello/Getty Images

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Fot. Timothy A. Clary/AFP/Getty Images

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Fot. Jamie Squire/Getty

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Fot. Scott Cunningham/Getty Images

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]
Adam Levine

Fot. Kevin Winter/Getty Images

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Fot. Jeff Kravitz /FilmMagic via Getty Images

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Fot. Mark Humphrey/AP

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Fot. David Goldman/AP

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Fot. Charlie Riedel/AP

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Fot. Mark Humphrey/AP

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]
Adam Levine z Maroon 5

Fot. Kevin Mazur /WireImage via Getty Images

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Fot. Morry Gash/AP

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Fot. Richard Mackson/USA Today Sports

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Fot. Rob Carr/Getty Images

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Fot. Mark J. Rebilas/USA Today Sports

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]
Tom Brady z córką [New England Patriots]

Fot. Mike Ehrmann/Getty Images

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Fot. Robert Deutsch/USA Today Sports

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Fot. David J. Phillip/AP

Od wielu lat finałowy mecz ligi futbolu amerykańskiego „Super Bowl” dostarcza nie tylko wielkich sportowych emocji, ale i porządnie zasila budżet USA.  Wyjątkowe święto, które przyciąga setki milionów przez telewizory, ale jak się widzi takie obrazki, to można oglądać.

Tom Brady z córką [New England Patriots] fot. Mike Ehrmann/Getty Images

75 tysięcy szczęśliwców, którym udało kupić się bilety na show, od godz.18.30 czasu miejscowego obejrzało w Atlancie w stanie Georgia USA widowisko, a bilety nie były takie tanie. W oficjalnym obiegu kosztowały od 2600 do 4500 dolarów. Nieoficjalnie mówi się, że na czarnym rynku nawet potrafiły kosztować kilkadziesiąt tysięcy dolarów. Wielkie szaleństwo i wielkie gwiazdy, które zaśpiewały podczas finału, w którym zmierzyły się ze sobą drużyny New England Patriots oraz Los Angeles Rams.  Adam Levine z Maroon 5 oraz Travis Scott wystąpili w przerwie Super Bowl.

W niedzielę wieczorem po raz szósty NE Patriots wygrali Super Bowl tym razem pokonując LA Rams. Spotkanie zakończyło się wynikiem 13-3 . Spotkanie to możesz obejrzeć raz jeszcze tutaj

Super Bowl 2019. Za nami amerykańskie święto sportu, reklamy i wielkiego obżarstwa [Wideo]

Od wielu lat czas antenowy podczas Super Bowl wyceniany jest na setki milionów dolarów. Mówi się o godzinie czasu antenowego przeznaczonej corocznie na prezentację firm, które płacą krocie za reklamę i płacą miliony za występ w swoich spotach reklamowych amerykańskich gwiazd, a dzieje się tak dlatego, że finały ogląda bardzo szeroka grupa docelowa. Prezentują się takie marki jak Pepsi, Skittles, M&M’s, Amazon, Lexus, Stella Artois, Coca-Cola, Pringles, Mercedes-Benz, Doritos, Colgate, Burger King, Kia… W 2004 roku firma średnio za 30 sekundowy spot płaciła 2,3 mln dolarów. W 2019 roku miała zapłacić  średnio 5,25 mln dolarów.

Średnie koszty  30-sekundowej reklamy telewizyjnej od 2002 do 2019 przy Super Bowl (w mln USD)

fot. Screen Statista.com

Miliony Amerykanów zgromadziły się przed telewizorami w niedzielę wieczorem, aby zobaczyć, jak Rams i Patriots walczą o trofeum Lombardi w 53. Super Bowl. Gdy obie drużyny będą grały, Amerykanie po prostu będą jedli, dużo jedli.  Wielkie talerze pełne kultowych przekąsek z Super Bowl. W jakich liczbach?  Oszałamiających.

W czasie meczu Amerykanie według National Chicken Council zjedli  1,3 miliarda skrzydełek kurczaka. Oprócz tego chętni spożywali Avocado w ilości 58 milionów. Zjedli też 10 milionów żeberek z grilla, 227 milionów paczek chipsów, 3,8 miliona pudełek popcornu, 2 miliony placków pizzy oraz wypili 325 milionów galonów piwa.

Szacuje się, że na jedzenie dekoracje i stroje Amerykanie wydali w tym roku 15 miliardów dolarów, a zysk po tej imprezie mają również firmy produkujące środki farmaceutyczne. Zauważa się wzmożony zakup leków na dolegliwości żołądkowe zaraz po wydarzeniu.

Nie chcesz przegapić ciekawych informacji? Zaobserwuj Żyjesz.pl na  Instagramie  i Facebooku. Oglądaj nas na Instastories.

 

Komentarze

comments

No Comments Yet

Comments are closed